Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv aerodynamických sil na jízdní komfort vozidla a polohu karoserie
Telecký, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá působením aerodynamických sil a jejími vlivy na polohu karoserie a jízdní komfort vozidla. Simulace byla provedena v počítačovém programu ADAMS (MSC Software TM).
Experimentální metodologie měřicího řetězce
Lojková, Lea ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je zpracování podrobné studie o normách ISO, které se zabývají dynamikou motorových vozidel, zkouškami a měřením proměnných, které umožňují toto chování popsat a modelovat. Přílohou práce je podrobný přehled všech nalezených norem se vztahem k dané problematice. Norma ISO 15037-1 Silniční vozidla – zkušební metody pro dynamiku vozidel. Část 1: Všeobecné podmínky pro osobní vozy je popsána podrobně, včetně formulářů zkušebních zpráv a dodatku C a D. Dále je v práci popsán minimální model měřicího systému, který splňuje požadavky kladené normou ISO 15037-1, je zde uveden detailní popis všech snímačů, použitých k měření požadovaných proměnných a stručný popis snímačů, které slouží k měření dalších veličin. Měřicí možnosti přístrojového vybavení měřicího systému RIO ÚADI FSI Brno jsou následně porovnány s požadavky kladenými normou, a je konstatováno, že splňují všechna stanovená kritéria. Vzhledem k tomu, že požadavky kladené normou jsou velmi mírné, zatímco vybavení ÚADI FSI Brno je na vysoké technologické úrovni a většina použitých snímačů je přímo určena pro měření dynamických parametrů vozidel, včetně vozidel závodních, nemá systém s dodržením normy žádné problémy.
Analytické metody v motorsportu
Růžička, Bronislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Čejka, Václav (oponent) ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem disertační práce je navržení jednoduché analytické metody pro vyhodnocování jízdní dynamiky sportovních vozidel s návaznosti na možnost kvalifikovaného odhadu vlivů jednotlivých nastavovacích parametrů na celkovou změnu výkonnosti vozidla. V běžné praxi je obvyklé, že dochází k překrývání efektů způsobených změnami jednotlivých prvků nastavení vozidla pokud jsou tyto prováděny současně, což má za následek nesprávné či obtížně definovatelné stanovení postupů pro hodnocení a nasměrování dalších kroků při vývoji vozidla. Pro analýzu těchto vícedimenzionálních dat je pak zvolen přístup využívající lineárního regresního modelu (LRM). V práci je navržena základní filozofie metodiky s ohledem na specifika jízdní dynamiky vozidla, proveden experiment s definovanými vstupy včetně rozboru a způsobu interpretace získaných výstupů. Toto metodika bere rovněž v úvahu možnost obecného využití vícedimenzionální analýzy dat nejen v motosportu , ale také pro diagnostiku dynamického chování technických systémů, u nichž nalezení optimálního funkčního stavu závisí na víceparametrickém nastavení, jehož kombinace musí reflektovat rovněž častou změnu vnějších podmínek.
Time minimization for vehicles passing a given trajectory
Suja, Jerguš ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with vehicle movement dynamics and defining a theoretical model for software simulation of vehicle passing a given trajectory, while main aim is time minimization driving mode. Simulation (algorithm for computing speed profile) is then applicated for passing experimental vehicle along Masaryk circuit in Brno. At the end, we optimize chosen vehicle parameters with derivate-free algorithms Multilevel Coordinate Search and Particle Swarm.
Vliv koncepce vozidla na jízdní dynamiku vozidla
Hamada, Filip ; Belák, Michal (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je vliv koncepce vozidla na dynamiku jízdy, tedy jak se vozidlo chová ve vybraných typických situacích s ohledem na hnací nápravy. První část diplomové práce stručně popisuje historické pozadí vývoje vozidel a jednotlivých koncepcí s důrazem na předmětné koncepce použité v praktické části. Druhá část se zaměřuje na teoretické poznatky dynamiky jízdy vozidel v systematickém rozdělení podle osnovy praktické části. Popisuje tak všechny důležité součásti oboru dynamiky vozidel potřebné ke kompletnímu porozumění praktické části diplomové práce. Třetí část práce prakticky prověřuje dynamiku vozidel různých koncepcí v sérii testů a měření za účelem jejich vzájemného porovnání. Toto porovnání je výstupem diplomové práce a na jeho základě je možné rozhodnout, které koncepce je pro dané hledisko vhodnější.
Vizualizace telemetrických dat
Kolář, Michael ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvoření aplikace v systému Unity, která by umožňovala vykreslování vozidla a jeho dílčích prvků podvozku v reálném čase. Pozice a natočení jednotlivých částí se řídí daty, která přichází, na základě simulace nebo reálného měření, z programu Matlab.
Využití virtuální reality v dynamice vozidel
Mach, Břetislav ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je využití virtuální reality pro analýzu a zobrazení vozidla a veličin charakterizujících dynamické vlastnosti automobilu. Pro simulaci jsou využity programové nástroje Matlab/Simulink a Virtual Reality Toolbox pro ztvárnění virtuálního prostředí. Vstupem pro simulaci budou změřená nebo vypočtená data.
Pneumatiky a dynamika vozidel
Kusyn, Petr ; Porteš, Petr (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je především seznámení se s vlivy působícími na dynamiku vozidla a vysvětlení, jak se tyto vlivy promítají do požadavků na konstrukci pneumatik. Další části jsou věnovány samotné konstrukci a vlastnostem pneumatiky a také modelům pneumatik, které se staly nezbytnou součástí pro vývoj nových konstrukcí a materiálů při výrobě pneumatik.
Návrh dálničniho osobního vozidla na elektrický pohon
Přikryl, Karel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem koncepce automobilu na elektrický pohon. Nejdříve byla řešena dynamika vozidla v programu MathCad. Ze získaných výsledků byly vybrány komponenty. Následně proběhl návrh koncepce uspořádání a návrh hlavních rozměrů vozidla. Rám byl vytvořen v programu ProEngineer a následně importován do programu ANSYS. V programu ANSYS proběhla simulace torzní tuhosti pomocí MKP.
Vliv vybraných elektronických systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Schejbal, Jan ; Hlávka, Stanislav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá vlivem vybraných elektronických systémů podvozků moderních vozidel na jejich jízdní dynamiku. Hlavním cílem této práce je zformulování základní metodiky pro posuzování nehod s vlivem těchto systémů. V práci je u systému u protiblokovačního a stabilizačního systému podvozku popsána funkce a jejich vliv na dynamiku vozidla. Dále jsou uvedeny možné metody a postupy zjištění vlivu těchto systémů na nehodový děj. Jako součást práce bylo provedeno měření vlivu protiblokovcího systému na vozidlo. Výsledkem této práce je základní metodika postupu při analýze silničních nehod za účasti vozidel s elektronickými systémy podvozku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.